TÜRKİYE'NİN KARİYER ÖNCÜLERİ İLE SOHBETLER - SEVİNÇ ATABAY
Kariyer Öncüleri ile Sohbetlerimizde bu haftanın ilk konuğu, Türk Eğitim Derneği ve TED Ankara Koleji Genel Müdürü Sn. Sevinç Atabay oldu. Konuşmasına kendisini tanıtarak başlayan Sn. Atabay, Türkiye illerinden birinde öğretmenlik yapmamış olmasından duyduğu pişmanlığı öğrencilerle paylaştı. MEB Talim Terbiye Kurulu'nda işe başladıktan kısa bir süre sonra akşamları Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce Dil Bilgisi Öğretmenliği görevini eş zamanlı sürdürdüğünü, daha sonra Devlet Lisan Okulu'nda İngilizce Öğretmenliği yaparken, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Chicago’ya Eğitim Ateşesi olarak atandığını ve bu görevi sonrası Bakanlığa yazdığı mektup ve raporuyla bu pozisyonun kapatılmasıyla devlete katkı sağladığından bir maaş ile ödüllendirildiğini belirtti.
Daha sonra Avrupa Birliği'nde Mesleki Eğitim üzerine yaptığı araştırmalar ve çıkardığı kitap ile Milli Eğitim Bakanlığı'ndan ayrılıp Avrupa Birliği Genel Sekreterliği'nde Topluluk Programları Genel Koordinatörlüğü yaparken yine eş zamanlı Talim Terbiye Kurulu üyeliğinde görev aldığını söyledi. Emekli olduktan sonra Türk Eğitim Derneği ve TED Ankara Koleji Genel Müdürlüklerini yine eş zamanlı götürdüğü bugünkü işine başladığını belirtti.
Öğrencilere aldıkları eğitimin üzerine yeni ve farklı bir dalda eğitim almaları gerektiğini, bu şekilde ana omurgayı besleyerek, dallar çıkarıp gelişebileceklerini; heves, istek ve heyecan ile yapılan her şeyin çok değerli ve anlamlı olduğunu söyledi. Programlı olmanın önemine, bir işi tamamlamadan diğerine geçilmemesi gerektiğine, kendilerine yatırım yaparak farkındalık yaratmalarına ve etkili iletişimin önemine değinen Atabay, Eğitim Fakültesi öğrencilerimize ileride öğretmen olduklarında, çocuklara öğretmeye çalışmamalarını, öğrenmelerine de izin vermelerini tavsiye etti. Sn Atabayöğrenmeyi asla bırakmamalarını, öğrencilerinin hayatlarına dokunan öğretmenler olmalarını ve son olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca” kitabını okumalarını tavsiye ederek sözlerini bitirdi.