Günden güne gelişen teknolojiyi kullanarak yapılan tanıtım, reklam ve satış çabalarının tümüne verilen genel isim, dijital pazarlamadır. Günümüzde market alışverişi, taksi çağrılması ve çiçek gönderilmesi gibi birçok işlemin bilgisayarlardan ya da telefonlardan yapıldığı bu devirde dijital pazarlama kavramının hayatımızda çok geniş yer tutmasına şaşırmamak gerek. Dijital pazarlamanın alışılagelmiş pazarlama mantığından ayrılan birçok avantajı vardır. Bunlardan en önemlisi doğru verinin çok hızlı bir şekilde alınabiliyor ve işlenebiliyor olmasıdır. Geleneksel pazarlama yöntemleriyle yapılan bir reklamın veriminin ölçülmesi zaman alabilmekte. Dijital pazarlamayla ise şu an internet üzerinden ya da bir mobil uygulamadan yayına koyulan bir reklamın yüzde kaç verimle kaç kişiye ulaştığını ve ne kadar işlevsel olduğunu kolayca öğrenebiliyoruz. Bu durum hem markaların stratejilerini vakit kaybetmeden değerlendirmesine, gerektiğinde ise hızlıca değiştirebilmesine olanak tanıyor.
İkinci avantajı ise kendinize bir hedef kitle seçebiliyor oluşunuzdur. 2017 verilerine göre dünya nüfusunun yaklaşık %66’sını oluşturan “mobil kullanıcılar” havuzunu filtrelendirmek elbette ki şart. Reklamlarınızı daha etkin kılmak adına tanıtımı yapılmaya çalışılan ürünün ya da hizmetin doğru hedef kitleye ulaşması gerekmektedir. Dijital pazarlama uzmanlarıysa bu sürecin doğru planlanması ve sonucunda analiz edilmesinden sorumludur. Bu kişilerin arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması, e-mail ve mobil pazarlama konusunda yetkinlik kazanmış olmaları önemlidir.
En basit anlatım tekniği ile markaya yabancı bir kullanıcının ürünü ya da hizmeti ilk kez internette ya da mobil platformlarda görmesinden potansiyel bir müşteriye dönüşmesine, ardından müşteri haline gelip sürekli olarak memnuniyetinin sağlanması sonucu markaya bağlanması ve başkalarına tavsiye eder oluşu süreçlerinin tümü dijital pazarlamanın konusudur. Özendirme, cezbetme ve alışkanlık edinme temellerine dayanan bu süreç, önümüzdeki yıllarda gelişimini sürdürecek gibi duruyor!