İnsan Kaynakları Departmanı Nedir?
Bir işletmede ya da şirkette işe alım süreçlerinin tamamı ile ilgilenerek gerekli pozisyonlardaki insan kaynağını oluşturan departman, İnsan Kaynakları Departmanıdır. Departman, açılan başvurular arasından yüzlercesini değerlendirir, başvuranlarla görüşür ve işe alınmaları halinde onları şirkete adapte eder. Şirkette bazen diğer departman çalışanlarının bile ne yaptıklarından haberdar olmamalarından şikayet eden İnsan Kaynakları Departmanı, aslında şirketin kalbini oluşturuyor diyebiliriz.
Şirketleri yüzlerce hatta binlerce insanın uyum içinde çalıştığı ve güncel olarak ekipte değişimler yaşanan bir sistem olarak düşünürsek sistemin doğru işlemesi oldukça kilit bir noktadır.
İnsan Kaynakları Departmanı Ne İş Yapar?
Durumun yetersiz kalması halinde gerekli eğitimleri ve organizasyonları bu departman yürütür. Aynı şekilde ihtiyaç olan eleman açığının tespiti, bunu gidermek için hangi vasıf ve yeteneklerde insanlarla görüşülmesi gerektiği ve uygun başvuruların açılması, denetlenmesi yine bu departmanın görevidir. Başvurular içindeki referansların denetlenmesi ve adayların eğitim durumlarının kontrolünden de sorumludur. Firma içerisinde yönetim, örgütleme ve politikaların belirlenmesi gibi görevleri olan departman, sanılanın aksine yalnızca işe alım süreçlerini yönetmez.
Yeni gelen ekip arkadaşlarının adaptesinin yanı sıra şirketin tüm birimleri arasında bir köprü görevi görür. Alt ile üst arasında herhangi bir problem yaşadığında ara buluculuk bile yapabilir. Disiplin prosedürlerini titizlikle uygulamakla yükümlü departman, işten çıkarma işlemlerini de onay ve red bazında denetler.
Neden Tercih Edilmelidir?
İnsan kaynakları bünyesinde verilen tüm kararların kararlılık ve netlik esaslarına bağlı olması oldukça önemli olduğu için çalışan herkesin “lider ruhlu” olması gerekmektedir. İşe alım süreçleri açısından incelenirse iletişimi ve gözlem yeteneği oldukça gelişmiş olması gereken insan kaynakları çalışanları ve yöneticileri, departman bünyesinde kariyerlerine devam ederken kişisel gelişimlerine yatırım yaparlar. İletişim becerilerinde jest ve mimiklerini kullanarak insanların kendileriyle doğru iletişim akışını yaratmasını sağlamaları da yine departman çalışanlarının avantajıdır. Ön yargılardan ve kalıplardan sıyrılmış, sürekli gelişime açık olmanın önemi yine bu departmanda çalıştıkça anlaşılmaktadır.