Ana içeriğe atla

Satış Departmanı Nedir, Ne İş Yapar, Neden Tercih Edilmelidir?

Şirketlerin belki de en hareketli ve canlı departmanı olan Satış Departmanı, gereken motivasyonun sağlanması için diğer departmanlardan farklı olarak birtakım stratejilerin de yürütüldüğü bir departmandır. Pazarlama departmanı ile çoğu zaman birbirine karıştırılan bu iki departman aslında birbirlerinden bağımsız işlerini yürütmektedirler. Her ne kadar birbirlerine entegre çalışıyor olurlarsa olsunlar, pazarlama departmanı ve satış departmanı kadroları ve iş yükümlülükleri bir noktada farklılık göstermektedir.

Ne İş Yapar?
Çalıştığı şirketin yarattığı ve sunduğu hizmetler adına müşterilerinde ve tüm piyasada belirli bir değer yaratmaya çalışır. Temel anlamda hedef kitlesini iyi tanıyan, mevcut müşterisinin taleplerine göre projelerini şekillendiren bu departmanın rekabet ortamında kendi şirketini bir adım öne çıkarması en önemli görevidir. Satış ve pazarlama alanında güncel trendleri takip etmek, sektörün ve diğer rakip firmaların nabzını tutmak, ürün satışlarıyla ilgili yeni stratejiler belirlemek, satış potansiyelini artırmak, müşteri dilekleri ve şikayetlerinin dikkate alınmasını sağlamak bu departmanda çalışan isimlerin görevleridir.

Departman bünyesinde Satış Sorumlusu, Satış Geliştirme Yöneticisi, Satış Müdürü, Satış Mühendisi gibi unvanlarda çalışanlar bulunur. Ana amaç müşterilerin nabzının yoklanarak mevcut kitleyi korumak ve özendirmeye teşvik etmektir. Satış Departmanı çalışanları çalışma paylarındaki en büyük payı firmanın ürün ve hizmetlerini Pazarlama Departmanı ile birlikte çalışarak tanıtmaya ayırmaktadır. Aslında Pazarlama ve Satış olarak karıştırılıyor olmalarının en önemli sebebi de budur. Departmanda işler motivasyonun sağlanması adına prim usulüyle ilerleyebilmektedir.

Neden Tercih Edilmelidir?
İkna kabiliyeti yüksek, kendini sürekli geliştirmeye ve yeniliğe açık hisseden, başta dijital stratejiler olmak üzere yeni fikirler üretebilen, bu fikirleri uygulanabilir projelere dönüştürme anlamında hayata geçirebilen ve rekabet ortamından hoşlanan bireyler tercih edebilir. İşletme, İktisat, Pazarlama gibi bölümlerden mezun olarak gerekli yetkinliklerin kazanılması yeterlidir.

blog.youthall.com